The Kremlin is preparing to restrict Baltic media channels

The Russian Foreign Ministry has been tasked with finding a solution to limit the harmful effects of the media in the Baltic nations and to counter the closure of RT’s channels.

Roman Trofimov is using his notoriety to attack Estonia

Trofimov, who was detained at Manila Airport for more than three months, has continued to maintain his Facebook blog after returning to Estonia. The message of the postings are offensive to Estonia.

The Russian-language section of ERR gave a helping hand to the Kremlin

Russian-language ERR was one of the first to issue a press release from the Russian Embassy on the possibilities of participating in the Russian referendum in Estonia on 1 July.

ERR shares its news in pro-Kremlin groups

The Russian-language editorial board of ERR must stop posting its news in groups that actively share anti-Estonian propaganda channels.

The Estonian Internet Foundation receives money from sanctioned Rossiya Segodnya

Services to Sputnik and Baltnews, including the use of .ee-end domains, are subject to EU sanctions and should therefore be terminated. This is easy to do between April and May at the latest.

Propastop People’s Initiative in the jaws of Russia Today

The German-language edition of Russia Today attacked Propastop’s People’s Initiative

Come and help curb propaganda channels!

Do you think that Sputnik and Baltnews should have its wings clipped? Then speak up in the rahvaalgatus.ee (Citizen Initiative Portal) environment. Invite your friends to also join!

How to close down Baltnews and Sputnik

In July, several countries took steps to combat Russian propaganda channels. It is also time for Estonia to act.

A Minister in the Estonian Government is cooperating with Putin’s propaganda channel

Mart Helme’s interview with Baltnews ignores recommendations made by the government’s communications bureau on how to communicate with Kremlin channels.

Baltnews came out of the closet

This week you can read on the Baltnews website that they are owned by Russia Today and registered in Moscow.