Paadipõgenikest tehti natsijooksikud

24.09.2020

Pühapäeval, 20. septembril avati Tallinnas Vabaduse väljakul installatsioon „Pisarate paat“, millega meenutati 76 aasta möödumist 1944. aasta hilissuvel toimunud põgenemist Teise maailmasõja eest.

Venemaa propagandaväljaanne sai selle kurva sündmuse meenutamisel hakkama üllatavalt räige propagandatorkega, pealkirjastades mälestusinstallatsioonist kirjutava loo „Tallinna „Pisarate paat“ mälestas eestlasi, kes põgenesid koos natsidega“.

Lühike uudis, kuhu on pikitud viited ERRi loole, keskendub 1944. aastal Eestisst lahkunute hulgale, tuues välja, et sel aastal lahkus siit 75 000 – 80 000 elanikku ning Balti riikidest põgenes Läände ligikaudu 300 000 inimest.

Nende numbrite põhjenduseks on loos toodud hirm Nõukogude võimu ees, mistõttu peeti eelistatumaks Hitleri Saksamaa võimu, lisades juurde, et osad tegid natsidega ka otsest koostööd.

Loo avaldas Propastopi lugejatele tuttav portaal EADaily.com, mis on ka varem paistnud silma Eesti-vastaste luguded tootmise ja levitamisega Venemaa propagandameediasse. Sel perioodil jõudsid Venemaa propagandameediasse ka räigemad Baltnewsi poolt loodud kirjatükid.

EADaily uudist on levitanud mitmed teisejärgulised korje- ja vahendusleheküljed.

EADaily ehk The Eurasia Daily on keskmise suurusega uudisteagentuur ning portaal, mis loodi 2015. aastal. Väljaanne liigitub teiste Venemaa propagandaväljaannete sekka ning on registreeritud Venemaa meedia, kommunikatsiooni ja infotehnoloogia järelevalveteenistuses Roskomnadzor.

Veebilehti võrrelda võimaldava Similarwebi info kohaselt on EADaily näol veebilehega, millel külastajaid ligikaudu 8,3 miljonit. Sarnaste reitingutega on näiteks kõikvõimaliku kahtlase info kasvulava ning algallikas cont.ws.

EADaily lehte haldab firma „Евразия Дейли“, mille omanikeks on Sorkin Boris Arkadevitš ja Hakobjan Vigen Korjunovitš. 2018. aastal oli firma käive 8,4 miljonit rubla ning kahjum 7,9 miljonit. Firma on võitnud Venemaal kaks riigihanget koguväärtuses 455 613 rubla.

Hakobjan Vigen Korjunovitš on töötanud pikalt Propastopi lugejatele tuttavas väljandes Regnum.  2006. aastal sai temast Regnumi peatoimetaja asetäitja ja hiljem peatoimetaja, mille tõttu on ta kantud ka Ukrainas peetava terroristide, palgasõdureid, sõjakurjategijaid ja Kremli mõjuagente koondavasse registrisse Mirotvorets.

Sorkin Boris Arkadevitš oli 2001. aastast alates Regnumi tegevjuht. Viimastel andmetel on ta veel kahe uudiste- või infoagentuuri omanik ning Moskvas paikneva arengufondi „Kaukaasia Demokraatia Instituut“ president.

Jaga ja arutle:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter