Eesti Interneti Sihtasutus saab raha sanktsioonide all olevalt Rossiya Segodnyalt

10.02.2020

Eesti on alates sügisest jõustanud EL sanktsioone Dmitri Kisseljovi, Kremli meediagrupeeringu Rossiya Segodnya direktori vastu. Piiratud on Rossiya Segodnyale kuuluva propagandaportaali Sputniku rahaülekandeid Eestiga seotud inimestele ja organisatsioonidele. Pikemat kokkuvõtet teemast saab lugeda siit.

Üheks kanaliks, mille kaudu Rossiya Segodnya raha Eestisse jõuab, on Eesti Interneti Sihtasutus (EISA), kus on registreeritud nii sputnik-news.ee domeen kui ka teise Rossiya Segodnya omanduses oleva baltnews.ee domeen.

Mõlema propagandaväljaande .ee-lõpulised domeenid aeguvad peagi, Baltnews 24. aprillil ja Sputnik 20. mail 2020 aastal. On tõenäoline, et neid püütakse pikendada. Just selle pikendamise eest tasumine tuleks sanktsioonide jõustamise raames tõkestada.

Raha ei liigu Rossiya Segodnya poolt EISA arvele otse, vaid registripidaja vahendusel. Praegu on domeenide eest makstud Taani registripidaja Ascio kaudu. Domeenide pikendamiseks võib Rossiya Segodnya kasutada nii Asciot kui ka mõnda teist kümnetest registripidajatest, keda EISA on akrediteerinud.

Sanktsioneeritud Rossiya Segodnya raha liikumine EISA arvele muudab eriti kohatuks asjaolu, et Eesti riik kuulub EISA asutajate hulka ning on volitanud EISA-t riigi eest domeeninimesid registreerima.

Propastop on seisukohal, et Rossiya Segodnya maksed Eesti domeenide eest tuleks kohe lõpetada. Meeldiva kõrvalmõjuna toob selline sanktsioonide rakendamine kaasa propagandaportaalide Baltnews ja Sputnik kadumise senistelt .ee-lõpulistelt veebiaadressidelt.

Propastop käivitas Sputniku ja Baltnewsi domeenide sulgemise juba 2019. aasta suvel.

Juhime tähelepanu ka Rossiya Segodnya erinevatele nimekujudele, mida Eesti meedias kasutatakse. Sama organisatsiooni on nimetatud Rossija Segodnja, Rossija Sevodnja, Russia Today, vahel isegi RT. Kõik need nimetused on mingis mõttes õiged, oluline on siiski vahet teha Rossiya Segodnya meediagrupeeringul (direktor Dmitri Kisseljov) ja Russia Today telekanalil.

Kuvatõmmised EISA kodulehelt. Graafika: Propastop.

Jaga ja arutle:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter