Propagandakuu august

05.09.2019

Augustis koondus suurem osa mõjutustegevusest ja propagandast kirjutavates lugudes Kremli poolt omatava meedia Eestisse lubamise või siinse leviku piiramise peale.

Postimees Kremlile reklaami vahendamas
Augusti algusesse jäi uudis sellest, et Postimees Grupp alustab reklaami vahendamist Kremli juhtimise all olevatesse telekanalitesse. Järgnes elav diskussioon selle üle, kas Eesti suurim meediamaja peaks vahendama reklaami vaenuliku sisuga kanalitesse ning saaga lõpetasid lood sellest otsusest taganemise kohta.

Konkurendi algsel plaanil ja sellest tingitud diskussioonidel hoidsid silma peal kõik suuremad meediaväljaanded ning ei jäetud kasutamata ühtegi võimalust konkurendile etteheiteid teha.

Postimees
Postimees Grupp loobus Vene kanalite reklaamimüügist
Andres Kull: aktsepteerime toimetuse seisukohta ja loobume PBK reklaami müügist
Postimees võtab üle vene telekanalite reklaamimüügi

Delfi/EPL
Postimees Grupp otsustas Vene telekanalite reklaami müügist loobuda
Andrei Titov: Putini poolt hääletajate protsent on Eestis kõrgem kui Venemaal
Postimees tahab PBK reklaamivahenduse paketist välja lülitada
Eesti kõige rahvuslikum ajaleht hakkab PBK reklaami müüma

Õhtuleht
POSTIMEES LÕPETAS LEPINGU: reklaamimüüki Venemaa kanalitele ei tule
Juhtkiri | Toetame Postimehe toimetust
EKSPERDID: Postimehele jäävad telekanalid levitavad vandenõuteooriaid ja on sama suured propaganda esitajad kui PBK
Postimees plaanib hakata Kremli propagandakanalile raha teenima

ERR
Postimees Grupp loobus Vene kanalite reklaamimüügist toimetuse huvides
Jõesaar: Postimees võiks jätta Vene telekanalite reklaamitehingu katki
Asjatundjad: NTV ja REN-TV ei erine hoiaku poolest PBK-st
Postimees soovib loobuda PBK reklaami vahendamisest
Andres Kull: Postimees palub PBK reklaamivahenduse paketist välistada
Postimehe uuriva ajakirjanduse juht: PBK reklaamimüük on ehmatav

Oma vaatenurga selles arutelus esitas ka Propastop.

Propastopi rahvaalgatus

Augusti teises pooles võttis tähelepanu endale Propastopi poolt algatatud allkirjade kogumise kampaania, et tekitada arutelu Eesti levivate propagandakanalite tegevuse ohjeldamiseks.

Teema tekitas ühiskonnas arutelu ning sellest tõukusid tele ja raadiolugudele lisaks ka ERRi, Delfi, kui ka Postimehe kirjutavad väljaanded.

ERR
Raul Rebane: palju ja koos töötamise tähtsusest
Подробности (Raadio4)

Postimees
Andrei Kuzitškin: Sputniku tegevust piirates kaitseb Eesti sõnavabadust
Eesti uurib, kas keelustada Vene propagandakanalid
Juhtkiri: propaganda vastu. Rahulikult
Propastop algatas Sputniku ja Baltnewsi domeenide sulgemise

Delfi/EPL
Kesklinna linnaosa vanem: Rohkem ajakirjandust, vähem propagandat
Propastop algatas Sputniku ja Baltnewsi domeenide sulgemise

 

Augusti alguses kirjutas Oleg Samarodni Delfi veergudel Kremli telekanalite olemusest ning nende jälgimise võimalustest erinevates riikides. Ta toob välja seiga, et venekeelset Raadio Vabaduse ning Ameerika Hääle ühisprojektina tehtavat telekanalit Nastojaštšeje vremja ei edasta kahjuks ükski Eestis tegutsev telelevi võrk.

Kuu keskel avaldas Kuninglik Rahvusvaheliste Suhete Instituut Chatham House Keir Gilesi artikli Balti riikides teenivate Hollandi pilootide lähedastele tehtud ahistamiskatsetest. Samast loost tõukuvad ka Postimehes avaldatud artiklid, millest esimene räägib Baltikumis teenivates Hollandi pilootidest ning teine laiendab teemat teiste Eestis olevate liitlasvägedega.

Augusti lõpus avaldas Postimees pikema loo Eestit külastanud Ukraina propagandaekspertide Lidija Smola ja Irina Brunova-Kalisetskaga, kes rääkisid Venemaa propagandast ja selle levikust Ukrainas.

Fotod: ekraanitõmmised väljaannete kodulehtedelet

Jaga ja arutle:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter