Saksamaa Venemaa propagandahaardes

11.05.2017

DR_ScreenDisinfo Review on pööranud tähelepanu Venemaa meedias, sagedamini riiklike telekanalite jutusaadetes, toimuvast laimukampaaniast Saksamaa vastu.

Saadetes esitatakse emotsionaalseid, hästi sõnastatud valeväiteid, mille põhiliseks sihtgrupiks võib arvata olevat Saksamaa venekeelsed elanikud, keda on erinevatel hinnangutel Saksamaal ligikaudu 3 miljonit inimest ning kellel on ligipääs Venemaa telekanalitele.

Põhiliselt käib jutt neljast Venemaa riiklikust telekanalist: Pervõi Kanal, Rossija 1, REN-TV ja NTV, kes kõik on kantud ka Propastopi poolt koostatud propagandakanalite nimekirja.

Alljärgnevalt mõned väited, mida Disinfo Review on leidnud:

  • Saksamaa elanikel puudub sõnavabadus;
  • pagulaste laekumine Saksamaale planeeriti USA poolt eesmärgiga muuta Saksa mentaliteeti ning teha sakslastest liberaalid ja kosmopoliidid;
  • Saksamaa ametivõimud represseerivad oma kodanikke juhul, kui need avalikult protesteerivad immigrantide vastu, kes on toime pannud eurooplaste vastaseid kuritegusid;
  • Saksamaa panustab liitlasvägede kohalolekusse Balti riikides eesmärgiga teha vajadusel võimalikuks Sankt Peterburgi ründamine;
  • Angela Merkel otsib võimalusi Ukraina okupeerimiseks ja survestab riiki konflikti Venemaaga;
  • Saksamaa valitsus toetab neonatsismi liikumist Ukrainas;
  • Saksamaa aitab Ukrainal arendada tuumarelvi.

Nende jutupunktide põhjal saaks luua edukalt sarnase propagandabingo, nagu meie toimetus on teinud Eesti kohta käivate Venemaa propagandasõnumite kohta.

Foto: kuvatõmmis Disinfo Review lehelt.

Jaga ja arutle:
Share on FacebookTweet about this on Twitter